BEZPIECZEŃSTWO W MCC MAZURKAS HOTEL & CONFERENCE CENTRE

Drodzy Goście,
W ślad za rozporządzeniami Rady Ministrów precyzującymi funkcjonowanie hoteli, restauracji, przestrzeni cateringowych i konferencyjnych, zaktualizowaliśmy wewnętrzne wytyczne i zwiększyliśmy jeszcze bardziej wszelkie środki ostrożności i normy bezpieczeństwa, by móc BEZPIECZNIE pracować i gościć Państwa w naszym hotelu, restauracjach: George Sand i letniej restauracji Kronos oraz organizować wydarzenia i świadczyć usługi cateringowe.
OGÓLNE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA HOTELU
- Na teren hotelu mają wstęp jedynie Goście hotelowi, pracownicy i dostawcy.
- W hotelu jest przygotowane oddzielne wejście dla pracowników oraz dostawców.
- Każdy z pracowników, przed rozpoczęciem pracy oraz w 4 godzinnych odstępach czasowych, dokonuje pomiaru temperatury ciała i wpisuje do odpowiedniego formularza do wglądu Managerów poszczególnych Działów.
- Edukujemy pracowników na temat zasad zachowania zdrowia, bezpieczeństwa i higieny pracy, w szczególności z ryzykiem związanym z COVID-19.
- Wszelkie czynności kontrolne oraz zabiegi mycia i dezynfekcji potwierdzane są zapisami w formularzach oraz stale weryfikowane przez managerów naszej firmy.
- Zachowujemy bezpieczną odległość od siebie (2 m) we wszystkich pomieszczeniach hotelowych i gastronomicznych.
- Przed rozpoczęciem pracy każdy pracownik myje ręce wodą i mydłem, oraz dezynfekuje zgodnie z instrukcją sanitarną, czynność powtarzana jest wielokrotnie w ciągu dnia.
- Przy wykonywaniu obowiązków służbowych każdy pracownik wyposażony zostaje w maseczkę oraz rękawiczki ochronne, które zobowiązany jest nosić na swoim stanowisku pracy.
- Wprowadziliśmy system zmianowy, zespołowy oraz zmniejszyliśmy liczbę pracowników przebywających w tym samym czasie we wspólnych powierzchniach hotelowych.
- Wszyscy pracownicy hotelu zostali przeszkoleniu pod względem procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia wirusem COVID-19.
- Numery telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej oraz służb medycznych są ogólnodostępne dla wszystkich osób przebywających w hotelu.
- Na bieżące dezynfekujemy ogólnodostępne powierzchnie hotelowe: toalety, windy, blat recepcyjny (po każdym gościu), klamki, poręcze, uchwyty, telefony, klawiatury komputery, urządzenia w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni.
- Informujemy wszystkich gości oraz potencjalnych klientów hotelu o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych w związku z wirusem COVID-19.
BEZPIECZEŃSTWO W RECEPCJI
- Wszystkich Gości, jak zawsze witamy z uśmiechem:) jedyny dystans, jaki stosujemy do Naszych Klientów, to dystans w zachowaniu bezpiecznej odległości 1.5 m.
- Przy wejściu do hotelu znajduje się stanowisko do dezynfekcji rąk dla wszystkich Gości.
- W recepcji hotelowej, przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko jeden Gość.
- Recepcjonista obsługuje Gości w maseczce ochronnej i jednorazowych rękawiczkach.
- W procesie rejestracji Gościa bierze udział tylko jedna osoba z obsługi hotelowej.
- Czas obsługi Gościa w recepcji ograniczony jest do minimum.
- Preferowana forma płatności za usługi to forma bezgotówkowa.
- Wszyscy Goście poddawani są mierzeniu temperatury bezdotykowym termometrem.
- Wszystkie powierzchnie recepcyjne są dezynfekowanie po zakończeniu procesu obsługi każdego Gościa, włącznie z dezynfekcją urządzeń do płatności bezgotówkowych.
- Wszystkie karty hotelowe dezynfekujemy każdorazowo.
BEZPIECZEŃSTWO NA WSPÓLNYCH POWIERZCHNIACH HOTELOWYCH
- Regularnie i wielokrotnie powtarzana w ciągu doby dezynfekcja wszystkich powierzchni hotelowych, restauracyjnych, kuchennych i w częściach wspólnych (windy, klamki, drzwi poręcze, blaty, stoły oparcia krzeseł).
- Wszystkie łazienki hotelowe wyposażone są w środki myjące, środki do dezynfekcji rąk oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk.
- Przestrzenie hotelowe są czyszczone przez personel wyposażony w jednorazowe rękawiczki i maski ochronne, które są regularnie wymieniane.
- Ograniczamy liczbę osób przebywających jednocześnie w powierzchniach wspólnych.
- W hotelu znajduje się regulamin hotelowy, zawierający wszystkie procedury bezpieczeństwa związane COVID-19.
- Personel hotelowy jest przeszkolony i zna wszystkie procedury postępowania w przypadku wystąpienia zakażenia Gości wirusem COVID-19.
BEZPIECZEŃSTWO W POKOJACH HOTELOWYCH
- Gości hotelowych meldujemy w niesąsiadujących ze sobą pokoi hotelowych.
- Personel Housekeeping został szczegółowo przeszkolony w zakresie przestrzegania procedur bezpieczeństwa sanitarnego w hotelu, ze szczególnym uwzględnieniem sprzątania i dezynfekcji pokoi hotelowych.
- Każdy pokój hotelowy poddawany jest kwarantannie, tzn. jest sprzątany, wietrzony oraz dezynfekowany alkoholowym środkiem odkażającym 24 h po zakończeniu pobytu przez Gościa.
- Dezynfekcji podlegają wszystkie powierzchnie w pokoju hotelowym, łazienka, blaty, klamki, włączniki i sterowniki urządzeń, dedykowanymi do tego środkami.
- Pracownicy działu Housekeepingu wyposażeni są w odpowiednie, atestowane środki ochrony osobistej, noszę osłonę ust i nosa oraz używają rękawiczek lub po wykonanej usłudze każdorazowo dezynfekują ręce.
- Przestrzegamy restrykcyjnie procedur sprzątania i wymiany pościeli w pokojach hotelowych: po zdjęciu brudnej pościeli, sprzątnięciu łazienki i dezynfekcji pokoju, pracownik zmienia rękawiczki aby nałożyć nową pościel i przygotować ręczniki.
- Prowadzimy regularną dezynfekcję wszystkich pomieszczeń, a w razie potrzeby przeprowadzamy ozonowanie pokoi.
- Powierzchnie wspólne tzn. blaty w toaletach, klamki, blat recepcyjny są dezynfekowane w odstępach 2 godzinnych.
- Zachowujemy bezpieczną odległość od innych osób przebywających w obiekcie (min. 2 metry).
- Stosujemy się również do ogólnych zaleceń i procedur obowiązujących w hotelu w tym obowiązkowe mierzenie temperatury przed rozpoczęciem i zakończeniem pracy.
BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ŚWIADCZENIA USŁUG: ROOM SERVICE I CATERING ZEWNĘTRZNY
- Kelner świadczy usługę Room Service w masce i rękawiczkach oraz zgodnie z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa sanitarnego.
- Realizujemy indywidualne zamówienia cateringowe, które odbierane są przez zamawiających w wydzielonej do tego powierzchni, wyłączonej dla ruchu hotelowego.
- Rekomendujemy płatności on line lub przy użyciu karty kredytowej.
- Dowóz przy zastosowaniu środków ostrożności tj. maseczek oraz rękawiczek ochronnych oraz przekazywanie produktów z zastosowaniem bezpiecznej odległości.
- Regularne stosowanie środków do dezynfekcji w pojazdach użytkowych przeznaczonych do przewożenia potraw.
- Współpracujemy wyłącznie z dostawcami, którzy tak jak my dbają o zachowanie reżimów sanitarnych.
- Dbamy o standardy dostaw i stale przypominamy naszym dystrybutorom i dostawcom o obowiązujących ich zasadach dotyczących właściwego i bezpiecznego przechowywania produktów.
REALIZACJA USŁUG GASTRONOMICZNYCH
RESTARUACJA
- Każdy z pracowników przed rozpoczęciem pracy dokonuje pomiaru temperatury ciała i wpisuje do odpowiedniego formularza do wglądu.
- Monitorowanie temperatury ciała w odstępach 4 godzinnych.
- Przed rozpoczęciem pracy każdy pracownik myje ręce wodą i mydłem.
- Przed wejściem do Restauracji dostępne są dozowniki z płynem dezynfekującym, a goście proszeni są o dezynfekcję rąk.
- Przy wykonywaniu obowiązków służbowych każdy pracownik nosi osłonę nosa i ust tam gdzie jest to możliwe i obowiązkowo przy bezpośrednim kontakcie z gościem.
- Zachowana jest bezpieczna odległość od rozmówcy ( 2 metry ).
- Podzielone zmiany, praca w zespołach celem zmniejszenia liczby pracowników korzystających w tym samym czasie ze wspólnych obszarów ( wprowadzenie różnych godzin przerw).
- Regularne i częste mycie rąk wodą z mydłem zgodnie z wywieszoną instrukcją przy umywalce.
- Regularnie, kilka razy w ciągu dnia, dezynfekowanie powierzchni, z którymi bezpośredni kontakt mają Goście (klamki drzwi poręcze, blaty, oparcia krzeseł).
- Serwis posiłków do pokoi realizowany jest przy zachowaniu bezpiecznych odległości celem zminimalizowania kontaktów międzyludzkich.
- Serwis posiłków przez kelnerów do stołu w restauracji odbywa się przy zachowaniu odstępów (2 metry między blatami stolików).
- Przynoszenie zamówień na tacach (dostarczenie do stolika nie dotyczy food court albo przypadków, kiedy restauracja sama nie udostępnia stolików), mycie i dezynfekowanie tac każdorazowo po użyciu.
- Każdorazowa dezynfekcja stolików po zakończeniu obsługi Gości lokalu gastronomicznego przy danym stoliku. Po zakończonej dezynfekcji stolik zostaje oznaczony napisem: „zdezynfekowano”.
- Przestrzeganie zasady: przy jednym stoliku może przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. W innym przypadku, w celu zwiększenia bezpieczeństwa i dystansu między Gośćmi proponowana jest redukcja osób przy stole o 20% względem standardowego usadzenia; zalecane jest usadzanie Gości po obu stronach stołu tak, aby Goście nie siedzieli vis a vis siebie.
- Przestrzenie samoobsługowe (bary sałatkowe, stoliki z ciastami, tzw. „wiejskie stoły”, dozowniki do samodzielnego nalewania napojów, bufety, stoły wiejskie, bary, bary kawowe, chłodnie z lodami, stoły z tzw. live cooking (gotowanie na żywo) mogą funkcjonować jedynie z oddelegowaną osobą do obsługi tych miejsc.
- Zapobieganie tworzeniu się kolejek lub, jeżeli to niemożliwe, zapewnienie zachowania bezpiecznej odległości między osobami w kolejce.
- Zapewnienie odpowiedniej wentylacji zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wentylacji restauracji, zarówno pod względem liczby wymian powietrza na godzinę, jak i ilości powietrza zewnętrznego doprowadzonego na godzinę.
- Instruowanie w sprawie postępowania na wypadek podejrzenia u osób trzecich zakażenia koronawirusem.
CATERING ( WESELA, PRZYJĘCIA I INNE IMPREZY )
- Każdy z pracowników, przed rozpoczęciem pracy oraz w odstępach 4 godzinnych, dokonuje pomiaru temperatury ciała i wpisuje do odpowiedniego formularza do wglądu.
- Przed rozpoczęciem pracy każdy pracownik myje ręce wodą i mydłem oraz dezynfekuje środkami do dezynfekcji, czynność jest powtarzana wielokrotnie w ciągu czasu pracy.
- Personel pracuje w systemie zmianowym, stosujemy system pracy w zespołach celem zmniejszenia liczby pracowników korzystających w tym samym czasie ze wspólnych obszarów (wprowadzenie różnych godzin przerw).
- Podczas wykonywania obowiązków służbowych każdy pracownik ma obowiązek nosić osłonę nosa i ust tam, gdzie jest to możliwe i obowiązkowo przy bezpośrednim kontakcie z Gośćmi.
- Przed wejściem na przyjęcie dostępne są dozowniki z płynem dezynfekującym, a Goście proszeni są o dezynfekcję rąk
- Serwis posiłków przez kelnerów do stołu odbywa się przy zachowaniu odstępów (2 metry między blatami stolików).
- Przynoszenie zamówień na tacach (dostarczenie do stolika nie dotyczy food court albo przypadków, kiedy restauracja nie udostępnia sama stolików), mycie i dezynfekowanie tac każdorazowo po użyciu.
- Przestrzeganie zasady: przy jednym stoliku może przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. W innym przypadku, w celu zwiększenia bezpieczeństwa i dystansu między Gośćmi, proponowana jest redukcja osób przy stole o 20% względem standardowego usadzenia; zalecane jest usadzanie Gości po obu stronach stołu tak, aby Goście nie siedzieli vis a vis siebie.
- Przestrzenie samoobsługowe (bary sałatkowe, stoliki z ciastami, tzw. „wiejskie stoły”, dozowniki do samodzielnego nalewania napojów, bufety, stoły wiejskie, bary, bary kawowe, chłodnie z lodami, stoły z tzw. live cooking (gotowanie na żywo) mogą funkcjonować jedynie z oddelegowaną osobą do obsługi tych miejsc.
- Zapobieganie tworzeniu się kolejek lub, jeżeli to niemożliwe, zapewnienie zachowania bezpiecznej odległości między osobami w kolejce.
- Zapewnienie odpowiedniej wentylacji zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wentylacji pomieszczeń, zarówno pod względem liczby wymian powietrza na godzinę, jak i ilości powietrza zewnętrznego doprowadzonego na godzinę.
- Po każdym przyjęciu odbywa się rutynowe sprzątnięcie sali (tekstylia prane są w temp . min 60º C z dodatkiem detergentu. Prane i dostarczane w reżimie sanitarnym) Wykonuje się dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu, toalet, gruntowne wywietrzenie pomieszczeń.
- Wydawanie posiłków z opcją odbioru własnego (specjalnie zorganizowana przestrzeń) lub dowozu się w jednorazowych, sterylnych opakowaniach. Wydawanie zamówień na ladzie, bezkontaktowe wydawanie zamówień, minimalizowanie kontaktu przy dostawie z rekomendacją płatności on line lub przy użyciu karty kredytowej.
- Dowóz przy zastosowaniu środków ostrożności tj. maseczek oraz rękawiczek ochronnych oraz przekazywanie produktów z zastosowaniem bezpiecznej odległości.
- Regularne stosowanie środków do dezynfekcji w pojazdach użytkowych przeznaczonych do przewożenia potraw.
- Regularnie kilka razy w ciągu dnia dezynfekowane powierzchnie z którymi stykają się goście (klamki drzwi poręcze, blaty, oparcia krzeseł).
- Instruowanie w sprawie postępowania na wypadek podejrzenia u osób trzecich zakażenia koronawirusem.
BEZPIECZEŃSTWO W KUCHNI
- Wszystkie posiłki przygotowujemy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny określonymi w przepisach prawa przez SANEPID i zasadami HACCP.
- Na teren kuchni mają wstęp tylko i wyłącznie pracownicy kuchni (kucharze, serwis sprzątający i zmywający).
- Przed wejściem na obszar kuchenny wszyscy pracownicy zobowiązani są do:
- pomiaru temperatury ciała i wpisania pomiaru przez kierownika zmiany do odpowiedniego formularza,
- umycia dokładnego rąk i zdezynfekowania,
- noszenia masek ochronnych zakrywających usta i nos,
- noszenia rękawiczek jednorazowych,
- zachowania bezpiecznej odległości między pracownikami minimum 2 metry,
- zachowania sterylnego produkowania jedzenia zgodnie z zasadami HACCP,
- zachowania czystości stanowiska pracy,
- mycia sprzętu kuchennego odpowiednimi środkami ochronnymi dezynfekcyjnymi.
- Wszystkie dostawy do kuchni przez firmy zewnętrzne odbywają się tylko i wyłącznie w wyznaczonym miejscu i z zachowaniem wszelkich zasad BHP, HACCP.
- Dostawcy produktów spożywczych wpuszczani są na teren hotelu pod warunkiem odpowiedniego zabezpieczenia ust, nosa i rąk i zgodnie z procedurami związanymi z systemem HACCP.
BEZPIECZEŃSTWO W SALI FITNESS I SAUNIE
- Noszenie maseczek obowiązuje tylko personel Hotelu – dla bezpieczeństwa naszych Gości
- Zachowajmy 2-metrową odległość od najbliższej ćwiczącej osoby
- W sali fitness jednocześnie mogą przebywać 2 osoby
- W saunie jednocześnie może przebywać 1 osoba
- Wszystkie urządzenia są dezynfekowane regularnie